۱۳۸۸ آبان ۲۸, پنجشنبه

یک خبر ، خبری که نمی دانم چه صفتی بری آن بنویسم (عجیب ، هولناک ، وحشتناک ...)

آقای االف . یکی از دوستانم که در مجتمع بزرگ فولاد خوزستان مشغول به کار است امروز حرفی زد که نزدیک بود چشم هایم از حدقه در بیایند . دیروز کل سایت مجتمع فولاد خوزستان واقع در جاده ی اهواز- ماهشهر ، به علت قطع برق بیکار بود ، به گفته ی الف تمام کارگران این سایت بزرگ در گوشه هایی جداجدا و در گروه های چند نفره مشغول چای خوردن و سیگار کشیدن و تعریف جک بودند . گویا این مجتمع که از آن به یکی از دو بزرگترین کارخانجات فولاد ایران-در کنار فولاد مبارکه اصفهان- یاد می شود به دلیل بدهی یک میلیارد تومانی به اداره ی برق این روز ها دچار مشکلات فراوانی است و وزارت نیرو هم هیچ گونه توجیهی را در این باب نمی پذیرد . از سوی دیگر این مجتمع هزینه های مربوط به پیمانکارهای خود را نیز تا حد زیادی پایین آورده و در پاسخ به اعتراض این پیمانکارها اعلام کرده که اگر همکاری نمی کنید با پیمانکارهای دیگر قرارداد می بندیم .
حالا تصور کنید که مجتمع فولاد خوزستان ، یکی از آندست مراکزی که کار و سود و فروش آن به صورت روزانه در اقتصاد ایران محاسبه می شده -الان را نمی دانم- به مدت یک روز تمام به علت قطع برق ، خوابیده و هیچ گونه تولیدی نداشته و کارگرش امروز که از خانه به سمت کارش می رود می گوید نمی دانم شاید امروز هم آش ، آش دیروزی باشد .
بله بی شک این دست اتفاقات در حال وقوع و حتی گسترش است - الف می گوید : نمی دانم شاید اصلن خودشان عمدن برق را قطع کرده باشند تا مجبور نباشند محصول را نصف قیمت تولید بفروشند- وقتی مثلن فلان کارخانه برای تولید یک محصول 1000 تومان خرج می کند و انتظار دارد 1200 تومان بفروشد -یک دو دوتا چارتای ساده- ولی همزمان دولت و حکومت کریمه همان جنس را به نصف قیمت تمام شده برای تولید آن کارخانه ، از چین وارد می کنند ، آن کارخانه تا چند ماهی می تواند با نصف قیمت ساخت و با ضرر به بازار بدهد ، ولی زمانی هم فرا می رسد که دیگر ادامه ی کار برایش ممکن نیست . حالا پیامد چیست ؟ حتی دانش آموز تنبل کلاس هم می تواند جواب دهد : خوب کارخانه ای که محصولی برای فروش تولید نمی کند ، درآمدی نخواهد داشت و بنابراین مجبور است این ماه 10 تا ، ماه بعد 100 و سه ماه دیگر تمام کارگران خود را برای استراحت به خانه بفرستد و جمعیت دیگری به جمع شاغلین از دیدگاه دولت احمدی نژاد -در این دیدگاه هر کس در طول هفته یک ساعت کار کند شاغل محسوب می شود- اضافه کند . بله بیکاری و هزار فساد دیگر در ادامه خواهد آمد . و این در حالیست که کارگران جاهایی مثل کارخانجات فولاد ، با این تصور که درآمد مناسبی دارند ، احتمالن مشمول طرح یارانه ها نشدند -که البت فرقی هم ندارد ، قرار نیست چیزی به کسی برسد - ولی در پرداخت قیمت های فضایی محصولات ضروری در ماههای آینده ، با سایر هموطنان خود شریک هستند . بیکار باشی ، یارانه هم نگیری ، هزینه های هنگفت هم بپردازی !!!! من که چیزی نگفتم ولی هر کس دیگری هم باشد در روز روشن دست به دزدی می زند و حتی کار به جایی می کشد که به خاطر پر کردن شکم قتل هم می کند ، بعد هم حکومت مهر و عدل به جرم قتل عمد ایشان را محکوم به اعدام می کند تا یک نفر دیگر از یارانه نگیر های -احتمالن- معترض کم شود .
سوال چهار جوابی : کدامیک از جرایم زیر نیز به علل گفته شده احتمال گسترش دارد؟
الف : تن فروشی زن متاهل جلوی چشم شوهر و با رضایت کامل او -البته اگر کسی باشد که برای این کار پول بپردازد-
ب : اجبار دختران جوان مجرد توسط خانواده هاشان به تن فروشی برای درآمدی بیشتر از گزینه ی قبل-در این مورد کسانی که دستشان می رسد-وابستگان به حکومت- حتمن پول میپردازند-
ج :سرقت های مسلحانه در برخی شهر ها که پتانسیل آن وجود دارد
د : سرقت های مسلحانه در برخی شهر ها که پتانسیل آن وجود ندارد
ه : گروگانگیری به خاطر دریافت باج
ی : و جرم های دیگری که به ذهن من نمی رسد واگر به ذهن شما می رسد ذیل نظرات بنویسید ...

۳ نظر:

جلف گفت...

مطلب سخت تاثیر گذاری بود چیزی که الان اومدم و بخاطرش این کامنت رو گذاشتم یاد آوری دوره تبلیغات انتخابات بود که دکتر ا.ن در تلویزیون میگفت که ما تولید فولادمون 40 میلیون تن در ساله که رییس بازرسی کل کشور بعد از انتخابات اعلام کرد که رقم درست 12 میلون تنه! که با این وضعی که شما میگین مثل اینکه همون هم دروغه!فقط این وسط بیچاره ما!

ناشناس گفت...

شاید هم ترور افرادی که در دولت کودتا دست دارند.

ناشناس گفت...

Is it too difficult to think?
Just a bullet for AhmaghiFraud.